Перевод текста 2B(2)

1. 1The organization of most newspaper publishing businesses has changed considerably in recent years. Many jobs that used to be done by hand are now done by machine, and there has beehj considerable unrest, because a lot of production workers have been made redundant. But the new technology cannot gather the news or write the articles, so the main responsibilities of the journalistic staff remain the same.
1.2 Most newspapers are privately owned. The proprietor — the person, who owns the paper, but in general the person, who decides what should be printed every day| is the editor, an employee. He may write the main article, the editorial, himself, but he has leader writers who specialize in writing this kind of article to help him. The most famous newspapers in the world have resident correspondents in different countries, whose responsibility is to keep readers informed of what is going in there. If you see an article that has been sent from abroad, it is usually signed by the correspondent headed «form our own correspondent».
1.3
Sub-editors are not the Editor’s personal assistants, but people whose job is to cut and edit articles, so they will fit into the space available. It is also a sub-editor’s job to write the headlines. If you read an article, where the headline contradicts the text, it means that the sub-editor did not read it carefully enough.
1.4 Newspapers also employ a number of other editors who are in charge of different sections that appear regularly. The Features Editor, for example, commissions articles tо experts on subjects of general interest. Freelance journalists—journalists, who work for themselves and sell their stories to the highest bidder, often, write these. The Sports Editor is the person, who decides which sporting events interesting the public most and sends reporters to report on them.
1.5
Finally, there are people who provide the entertainment in newspapers. There are cartoonists, who draw political cartoons based on the day’s news and others, who draw comic strips. Gossip columnists are employed to interview film stars, pop stars and those strife people, who have nothing else to do but go to parties and whose main interest seems to be to have their picture taken sitting next to someone famous. Curiously enough, the person, whose work contributes most to the financial success of the newspaper, is not a journalist at alI. A successful newspaper relies on advertisements to pay three-quarters of its production costs. So the advertising manager becomes vitally important. Of course, this is a simplification. People buy a newel because they like the way it presents the news, and advertisers place advertisements to reach the public they are aiming at. The circulation manager is a person, who must ensure the readership figures hight so that the advertising manager will be able to attract advertisements!

Перевод текста (через Promt):

1. 1 The организация большинства газетных издательских дел изменилась значительно в последние годы. Много рабочих мест, которые имели обыкновение делаться вручную, теперь сделаны машиной, и было значительное волнение, потому что много рабочих производства было сокращено. Но новая технология не может собрать новости или написать статьи, таким образом главные обязанности журналистского штата остаются тем же самым.
1.2 Большинство газет является частным. Владелец — человек, которому принадлежит бумага, но вообще человек, который решает то, что должно печататься каждый день |, является редактором, служащим. Он может написать главную статью, передовую статью, непосредственно, но у него есть авторы лидера, которые специализируют в письменной форме этот вид статьи, чтобы помочь ему. У самых известных газет в мире есть резидентские корреспонденты в различных странах, ответственность которых состоит в том, чтобы держать читателей в курсе того, что входит там. Если Вы видите статью, которую послали из-за границы, это обычно подписывается корреспондентом возглавляемая «форма наш собственный корреспондент».
1.3
Подредакторы не личные помощники Редактора, но люди, работа которых состоит в том, чтобы сократить и отредактировать статьи, таким образом они впишутся в доступное место. Это — также работа подредактора написать заголовки. Если Вы читаете статью, где заголовок противоречит тексту, это означает, что подредактор не читал это достаточно тщательно.
1.4 Газеты также нанимают много других редакторов, которые отвечают за различные секции, которые регулярно появляются. Редактор Особенностей, например, уполномочивает статьи tо эксперты по общеинтересным предметам. Внештатные журналисты-журналисты, которые работают для себя и продают их истории лицу, предлагающему самую высокую цену, часто, пишут им. Спортивный Редактор — человек, который решает, какие спортивные события, интересные, общественность больше всего и посылает репортерам, чтобы сообщить относительно них.
1.5 Наконец, есть люди, которые обеспечивают развлечение в газетах. Есть мультипликаторы, которые тянут политические мультфильмы, основанные на новостях дня и других, которые тянут комиксы. Комментаторы сплетни наняты, чтобы взять интервью у кинозвезд, звезд популярности и тех людей борьбы, у которых нет ничего иного, чтобы сделать, но пойти к сторонам и чей главный интерес, кажется, чтобы иметь их снимок, делаемый, сидя рядом с кем-то известным. Любопытно достаточно, человек, работа которого способствует больше всего финансовому успеху газеты, не является журналистом в alI. Успешная газета полагается на рекламные объявления, чтобы заплатить три четверти ее издержек производства. Таким образом специалист по рекламе становится жизненно важным. Конечно, это — упрощение. Люди покупают newel, потому что им нравится способ, которым это представляет новости, и рекламодатели помещают рекламные объявления, чтобы достигнуть общественности, к которой они стремятся. Менеджер обращения — человек, который должен гарантировать высоту чисел читателей так, чтобы специалист по рекламе был в состоянии привлечь рекламные объявления!

Поделиться материалом: